Google

Senin, 19 Desember 2011

Pantangan Ragu-Ragu Dalam Belajar Kejawen

Dalam belajar ilmu Kejawen terdapat satu tembang Jawa yang singkat namun sarat makna. Ilmu Kejawen adalah ilmu untuk mempelajari kesempurnaan hidup. "Yen siro wis nglakoni Kasampurnaning Urip, Siro mesti ngerti kasampurnaning pati" (Kalau kamu sudah mengerti kesempurnaan hidup, maka kamu mesti memahami kesempurnaan mati). Apa itu kesempurnaan hidup? Manusia dikatakan mempunyai kesempurnaan hidup jika ia berada sangat hidup dengan GUSTI ALLAH. Oleh karena itu, ilmu Kejawen memiliki makna ilmu yang mempelajari cara untuk mendekat pada GUSTI ALLAH.

Dalam belajar ilmu Kejawen terdapat satu tembang Jawa yang berbunyi:

Tak uwisi gunem iki
Niatku mung aweh wikan
Kebatinan akeh lire
Lan gawat ka liwat-liwat
Mulo dipun prayitno
Ojo keliru pamilihmu
Lamun mardi kebatinan

saya akhiri pembicaraan ini
saya hanya ingin memberi tahu
kabatinan banyak macamnya
dan artinya sangat gawat
maka itu berhati-hatilah
Jangan kamu salah pilih
kalau belajar kebatinan


Dari tembang tersebut dapat diketahui bahwa untuk belajar ilmu Kejawen yang merupakan ilmu kebatinan sangatlah gawat. Ini bukan berarti menakut-nakuti orang yang hendak belajar Kejawen. Semata-mata tembang tersebut adalah mengingatkan bagi orang yang hendak belajar ilmu Kejawen.

Tembang tersebut juga bisa bermakna:

Yen Siro wedhi, ojo sepisan-sepisan wani
Yen Siro Wani, ojo sepisan-sepisan wedhi

Kalau kamu takut, jangan sekali-sekali berani
Kalau kamu berani, jangan sekali-sekali takut


Artinya, saat hendak berniat untuk belajar ilmu Kejawen, kita diingatkan akan pilihan, apakah kita berani atau tidak. Kalau berani, jangan sekali-kali timbul rasa takut. Kalau takut, janganlah memaksakan diri untuk berani. Hal itu juga berarti bahwa dalam bertindak hendaknya kita tidak ragu-ragu.

4 komentar:

Alat Kedokteran mengatakan...

artine opo iki jo > ”Lamun sira menek, aja menek andha, awit lamun sira menek andha –sira ancik-ancik untu lan tekan ndhuwur, sira ketemu alam suwung. Nanging lamun sira menek, meneka wit galinggang, sira bakal ngliwati tataran, lan ngrangkul (ngrungkepi) wit galinggang. Tekan ndhuwur sira – ketemu apa? Sira bakal ketemu woh, ya wohing galinggang.

Wohing galinggang wiwit saka ing jeroning mancung, ya kuwi manggar, sakwise kuwi dadi bluluk, terus cengkir, deghan, njur kerambil/kelapa. Perangan njaba, sira ketemu apa? Sira ketemu tepes, sing watake enteng. Perangan njero maneh, sira ketemu apa? Sira bakal ketemu batok (tempurung) sing watake atos (teguh dalam prinsip). Perangan njero maneh, sira ketemu apa? Sira bakal ketemu jatine wohing galinggang. Perangan njero maneh, sira ketemu apa? Sira bakal ketemu banyu ya banyu perwito sari. Ing sak jerone banyu, sira ketemu apa? Sira bakal ketemu rasa, ya jatining rasa (rasa rumangsa). Lamun sira menek maneh, sira ketemu apa? Sira bakal ketemu janur sing tegese jatining nur, ya nur muhammad

su wari mengatakan...

Yen Siro wedhi, ojo sepisan-sepisan wani - Yen Siro Wani, ojo sepisan-sepisan wedhi meniko inggih leres saestu .kalau saya telusuri komentar alat kedokteran kok inggih radhi nyleneh kejawen kok di campur kalian islam ........emange es campur yo..
nopo tahu canpur nggih ......? fambarab kadhos meniko lak inggih tansih teng awang-awang laa inggih king kapan matu"e ,jane damel ganbaran setunggil mawon empun katah-katah,...nmenawi kersane enggal matuk anggennipun ngreko...kadhoso wohing klopo..klopo theng jobi katon werno kuning,ijo,coklat meniko nandaakeilmune tekan pengasihan,dibuka" katon sepet, sepet nadha no menungso wis mulai pinter mulai ngotak-ngatik dino lan pasaran,njero maneh tekan bathok,nandahake wong wis nyobo ilmu kekebalan,..njero maneh daging klopo,daging isih ono wernone ,ono kuning,coklat lan liane iku nanda"no wong wis mulai resik ono sing pangangon putih-putih,kuning-kuning,ijo-ijo lan liane,tekan daging wong iku wis mulai resik nanging klopo iku mau yen di peres isih ono ampasse gelem nambane wong ning isih butuh opae utowo di puji,njero maneh ketemu bayu,bayu nandahake wis mulai luhur wis biso nggawe mareme lian,njero maneh ketemu kenthos,kenthos nandahake wong wis berbbudhi luhur,kenthos isih ning jero klopo wis biso ngongak jagad agung.....niki lo sak leresse engkang keddhah di lakoni menungso engkang saged cecaturan sareng Gusti Kang Moho Suci. dhadhos menungso ing alam nduyo mung sepindah madhoso elmu engkang sagged cecaturan kalian kang nggawe urip,janganlah mencari ilmu hanya cara mendekatkan atau mencari jalan nya saja.........nuwun

mistikus mengatakan...

saya bukan orang kejwaen tetapi sangat berempati dengan orang orang kejawen dan agama-agama asli di Indonesia. mengapa agama-agama pendatang diterima disahkan sebagai agama resmi masyarakat Indonesia, sementara agama-agama asli malah ditolak? apakah bangsa ini kehilangan kebangaan sebagai bangsa? saya mendorong orang-orang kejawen untuk masuk dunia politik dan memperjuangkan kejawen sebagai agama resmi di Indonesia. ini bukandemi kejawen tetapi demi Indonesia.
salam sejahtera

Trimanto HS mengatakan...

Setuju, tapi untuk keranah politik org Jawa dlm memperjuangkan keyakinannya tdk mungkin. Karena keyakinan menurut org Jawa itu urusan pribadi.